Út a CityScape E-GOV átfogó térinformatikai megoldás felé – 1. rész

A CityScape a Varinex-CADStudio Kft. által fejlesztett, moduláris elemeket tartalmazó térinformatikai alapú rendszercsalád, amely magas szintű megoldást nyújt a magyar közigazgatási- és nagyvállalati szektor számos területén.

A CityScape E-GOV a CityScape rendszercsalád egy része, ami az önkormányzati és városüzemeltetési feladatok könnyebb elvégzésére lett tervezve. Megoldást nyújt a városüzemeltetés szerteágazó területein, a digitális térképezés, a közműnyilvántartás, tervezés és kezelés területén is. Alkalmas jelentéskészítésre és vezetői döntéstámogatásra is.

Út a CityScape E-GOV felé” cikksorozatunkban végig vesszük azokat a lépéseket, melyek végén az Ön városa is egy teljes értékű Városigazgatási Rendszer birtokába juthat.

Első lépés – jelenlegi állapot felmérése

Bármilyen rendszer bevezetés előtt az első lépés a jelenlegi helyzetünk megismerése és felmérése: milyen adatok állnak a rendelkezésünkre, milyen megoldásokat használunk?

Tapasztalataink szerint a magyar önkormányzatok döntő többsége nem használ téradatbázison alapuló nyilvántartásokat, emiatt sokan ennek az igazi előnyeit sem ismerik.

Azon önkormányzatok, ahol van valamilyen térinformatikai vagy egyéb adatbázis, legtöbbször panaszkodnak az elavultság, a kevés szakmai és informatikai támogatás vagy a számos hiba miatt. Lassú, bonyolult rendszereket üzemeltetnek, amiket nem meglepő módon a legtöbb kolléga nem szívesen használ.

Az esetek többségében ezek a régi rendszerek annyira beépültek a mindennapi használatba, hogy azok egy-egy kollégához, vagy osztályhoz kötődnek és szinte lehetetlen innovatív fejlesztéseket bevezetni. Sokszor a kollégák bizalmatlanok az új rendszereket illetően, mert a félnek azok elsajátításától  és a velük járó többletmunkától.

Az ilyen beidegződések miatt annyira elszigetelt, egymástól független adatbázisok és tudásbázisok jöttek létre, amelyek az önkormányzaton belüli adategyeztetést egyszerűen ellehetetlenítik. Mindannyian ismerjük ezeket a folyamatokat.

Valaki Excel táblába, valaki papírra dolgozik, valaki e-mailekbe menti az információit, megint más valamilyen adatbázist használ a rendszerezésre. Amikor pedig arra kerül sor, hogy az egyik osztálynak egy másiktól kellene adatot kérnie, akkor szembesülnek csak igazán a rendszertelen adattárolás hátrányával. A mai felgyorsult világban elfogadhatatlan az, hogy napokat, vagy extrém esetben heteket, hónapokat kell várni egy-egy információra.

Az önkormányzati tulajdonban lévő intézményeknél pedig még bonyolultabb a helyzet. Sokszor a város közműveiről a városvezetésnek egyszerűen hónapokig nincs naprakész információja, de beszélhetünk olyan adatokról is, amik az önkormányzat tulajdonában vannak, de más kezeli. Városonként más és más, de visszatérő probléma, hogy az egyes osztályok sokszor nem kapnak rendesen információt akkor, amikor szükségük lenne rá.

Ráadásul egy önkormányzat többször is kerül olyan helyzetbe, hogy neki is kell adatokat szolgáltatnia külső intézményeknek, szerveknek, vagy épp az államnak. Ezek manapság már sokszor téradatbázis technológiai alapot igényelnek, amivel a legtöbb helyen nem tudnak szolgálni. A cél tehát egy olyan térinformatikai rendszer felállítása lenne, ami a fent említett összes problémára megoldást ad.

Ma Magyarországon a Varinex-CADStudio Kft. elsőként ismerte fel a fent megfogalmazott problémák közötti összefüggéseket és lépéseket tesz egy minden fronton jól működő rendszer kiépítésére. Legjobb tudásunk szerint igyekszünk kielégíti ezeket az igényeket, mindezt egy egyszerű, könnyen tanulható és testre szabható platformon. Ez pedig nem más, mint a CityScape E-GOV megoldásunk.

A rendszert napi szinten használó ügyfeleink visszajelzései azt mutatják, hogy jó úton haladunk, ezért, ha a fent említett nehézségek Ön számára is ismerősek, velünk tarthat ebben a cikksorozatban, ami könnyen érthető formában ismerteti a CityScape E-GOV rendszer felépítésének lépéseit.

Cikksorozatunk következő részében a rendelkezésünkre álló modulok kiválasztásáról és a betöltendő adatokról lesz szó.


Amennyiben szükségét látja egy új, térinformatikai alapú rendszer bevezetésének, amely alkalmas műszaki nyilvántartásra, dokumentumkezelésre, munkafolyamatok támogatására és jelentéskészítésre, keresse szakértő kollégáinkat!

Több évtizedes szakmai múlttal és a rendszerünket napi szinten használó kiváló referenciákkal biztosítjuk megoldásunk sikeres bevezetését.

Perger Viktor


Kapcsolattartó:

Perger Viktor
GIS üzletfejlesztési tanácsadó
+36 1 273 3406
+36 30 639 1698
viktor.perger@cads.hu