Út a CityScape E-GOV átfogó térinformatikai megoldás felé – 9. rész

A Varinex-CADStudio Kft. által fejlesztett CityScape, moduláris elemeket tartalmazó térinformatikai alapú rendszercsalád magas szintű megoldást nyújt a magyar közigazgatási- és nagyvállalati szektor számos területén.

Cikksorozatunk befejező részében az CityScape E-GOV térinformatikai megoldás időgép modulját mutatjuk be, röviden.

Ha a korábbi lépéseken túl vagyunk (felmértük jelenlegi állapotunkat; kiválasztottuk és összegyűjtöttük a feltöltendő adatainkat; feldolgoztuk téradatainkat; kialakítottuk téradatbázisunkat; rendszereztük adatainkat; megismerkedtünk a rendszer AutoCAD Map 3D alapú felhasználói felületével majd a web-es felület használatával; sorra vettük az adatszolgáltatások lehetőségeit és mikéntjét ) hozzáférhetünk a CityScape E-GOV olyan prémium moduljaihoz, mint amilyen például az Időgép modul is.

Az Időgép modul minden térképes adatbázis esetében nagyon hasznos funkció. Idősoros adattárolást tesz lehetővé.

Számtalan olyan eset van, amikor egy önkormányzat számára szükséges egy adott területre vonatkozóan régi, akár több évtizedes adatok, térképek előkeresése is. Ezek sokszor rendszertelenül vannak tárolva, ha egyáltalán tárolva vannak. Legtöbbször papír alapon teljesen eltérő struktúrában.

Azt nem állítjuk, hogy a nem létező információkat digitalizáljuk, de azt igen, hogy a régi, de rendelkezésre álló térképeket vagy más adatokat a lehető legjobb módszerekkel felvisszük a rendszerbe, hogy végre egy időtálló és intelligens tárolóba kerüljön a könnyebb használat érdekében.

Ez egy hatalmas vállalás, és rengeteg munkaerőt vesz igénybe, ugyanis tapasztalatok szerint minél régebbi az adat, annál több idő a feldolgozása. Egy Rendezési Terv esetében pedig sokszor akár 1960-as adatokat is elő kell venni egy adott városrészre vonatkozóan. Ezek nagy valószínűséggel digitális formában nem fognak rendelkezésre állni.

A feldolgozott régi adatok legnagyobb haszna persze a jövőre nézve lesz, hiszen minden adat feltöltési, vagy keletkezési dátummal rendelkezik majd. Így bármilyen apró módosítás is benn maradhat a rendszerben és később visszakereshetővé és megjeleníthetővé válik egy múltban létező állapot is. Ezeket aztán természetesen össze tudjuk vetni majd az aktuálissal.

Út a CityScape E-GOV felé” cikksorozatunkban sorra vettünk egy teljes értékű városigazgatási rendszer bevezetéséhez szükséges lépéseket. Amennyiben szükségét látja egy új, térinformatikai alapú rendszer bevezetésének, amely alkalmas műszaki nyilvántartásra, dokumentumkezelésre, munkafolyamatok támogatására és jelentéskészítésre, keresse szakértő kollégáinkat!

Több évtizedes szakmai múlttal és a rendszerünket napi szinten használó kiváló referenciákkal biztosítjuk megoldásunk sikeres bevezetését.

Perger Viktor


Arra törekszünk, hogy a COVID-19 járvánnyal kapcsolatban kialakult kivételes helyzetet a lehető leghatékonyabban kezeljük és bízunk az Önök türelmében is. Kéréseivel, kérdéseivel forduljon bizalommal kollégáinkhoz!

Olvassa el témába vágó cikkünket is: A COVID-19 járvány idején is segíthetnek a térinformatikai alapú megoldások

A koronavírus járvánnyal kapcsolatos rendkívüli tájékoztatónkat ITT olvashatja.

Kapcsolattartó:

Perger Viktor
GIS üzletfejlesztési tanácsadó
+36 1 273 3406
+36 30 639 1698
viktor.perger@cads.hu